Če ukaz ne deluje, poskusimo še s tem:
> python hitrost.py
Program hitrost.py
se izvede stavek za stavkom, torej natanko tako, kot če bi stavke v istem vrstnem redu vnesli v pythonov interaktivni tolmač. Po izvedbi funkcije print
se na zaslon izpiše izračunana povprečna hitrost:
> 20.0
Kolesarki Evi smo prihranili veliko truda. Odslej ji ne bo več treba po vsakem izletu vnašati stavkov za izračun povprečne hitrosti, ampak bo samo ustrezno spremenila vrednosti spremenljivk v programu hitrost.py
in ga ponovno zagnala. To je vse!
Spremeni program tako, da bo izračunal povprečno hitrost za dolžino poti 9 km in za čas 15:50–16:20.
Dopolni program tako, da bo izpisal tudi povprečno hitrost v metrih na sekundo.
Programe shranjuj v datoteke in jih zaganjaj iz terminala. Na ta način bodo ostali trajno zapisani v tvojem računalniku. V tem učbeniku pa bomo programe pogosto zapisali kar v interaktivnem okolju:
... | Python | |||
To interaktivno okolje ne deluje kot interaktivni tolmač, saj ukazov ne izvršuje sproti, pač pa šele tedaj, ko pritisnemo gumb Izvedi. V tovrstnih elementih boš lahko svoje programe enostavno spreminjal(-a) in zaganjal(-a). Če želiš, si pythonove programe lahko shranjuješ kot datoteke v svoj računalnik.